-Halvtid-

Jaa nu har 20 veckor gått, jag kan faktiskt inte riktigt begripa det riktigt, tiden bara rinner förbi..
Snart kommer jag ligga där på förlossningen och krysta ut detta lilla liv, jaa nervös är bara ett litet ord
för var jag känner för det.. Men troligen destu längre tid det går så vill man nog bara att den lille ska komma ut, är ju ett par extra kilo man ska bära runt på plus en massa trevlig symtom, man tror verkligen att det är en dans på rosor när det egentligen är extremt jobbigt på tusen olika vis! T.ex. som igår kväll när mitt bäcken "låste" sig när jag låg på rygg i sängen, kunde inte hur mkt jag än kämpade få över mig på sidan, kan ju tänka er hur detta såg ut, man är inte speciellt vig och lätthanterlig längre =) hahaha, jaa det hela slutade iaf med att Johannes fick putta över mig på sidan.. =) Jaa herregud, det är bara lite som han få utstå med, vi ska inte snacka om mitt humör som kan ändras på några sec. Gråta, Skratta, Skrika och uttrycka alla dess känslor inom bara en liten stund =) Stackars Johannes säger jag bara =) Kan nog tror att han också blir väldigt glad när bäbisen är ute sen =)


♥I vecka 20 är kroppslängden omkring 19 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 350 g. Fram till vecka 20 är alla barn ungefär lika stora, sedan ökar skillnaderna.

♥Det växer ut lanugohår på huvudet. Lanugohår är små, tunna, bleka hår utan pigmentering eller med mycket sparsam pigmentering. Stråna är ofta bara någon millimeter långa. Öronen flyttar fram till sidorna av ansiktet.

Spela gärna musik för barnet - gärna samma melodier. Både barn i magen och små barn älskar upprepningar, något som de känner igen. Nyfödda barn känner igen musik de hört under graviditeten. Till exempel kan barnet börja suga intensivare när just den melodin spelas.♥


Nu i veckan har jag gjort något som verkligen imponera mig själv.. :) Planterat blommor i blomlådor och hängt utanför altanen, mkt vackert måste jag säga. :) Man har inte så mkt att pyssla med när man går här hemma :)


Imponerade?=)


Måste ju berätta att Johannes ha fått jobb nu!.. Så skönt, det var verkligen som att sten släppte från hjärtat.. Nu kan man slappna av lite mer, så den 16 April åker han, fast bara en vecka till att börja med, det är ju bara små potatis mot vad man är van vid:) Så nu ska han till Cinderalla (Färjan), lite komiskt :).. Men det blir nog jätte bra tror jag..

Nu till påskhelgen blir det fullt upp.. Först ska man till Mor och Far och hälsa på dom i deras nya lya på fredag, och äta lite "påskmiddag". På lördag kväll ska vi åka ner till Skåne och fira Johannes mor. Så Även denna helgen är man uppbokad igen!.. Men blir trevligt att vara ledig lite när det ska bli fint väder med :) Skönt!

Klockan 12.15 i morgon ska jag tänka på Helena när hon utsätter sig för massa smärta =) Hehehe.. Ska nog allt ha lite skadeglädje.. :) neeee ja bara skoja men tycker om att retas lite =)... Blir garanterat super fint :).. Vet att jag kommer få igen en massa det brukar man få.. men tycker om dig ändå vännen =)

Neheee.. Nu ska jag tillbringa resten av kvällen framför tvn, lite fråga Olle kanske mkt trevligt program=)

Pusss och Kraaam Vi ses På stan...! ///Saaandraaaaa



Tänkte att Rocky skulle få vara med på en liten bild! Sötee!

Kommentarer
Postat av: Thess

Åh så roligt det är att ni väntar bebis - jag längtar nog mer än er på att den lill* ska ploppa ut :) Så skönt med att Pagge fått jobb med! Och huslig är du med din fina blomlåda :) puss Thess

2009-04-09 @ 16:15:05
URL: http://anderssonthess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0