-Påskhelg över-

Jaa nu var denna påsken över, inte för att jag någon gång varit särskilt "inne" med detta med påsken..
Jag ha aldrig påskpyntat lr kännt något särskilt inför denna helgen.. Var nog mer när man var yngre och fick klä ut sig till påskakärring och måla ägg m.m. Blir kanske mer speciellt nu när man själv ska bli mamma få pyssla och greja, det kan jag tänka mig att det blir väldigt roligt :)..... Fick iaf ett påskägg som jag t.om. fick leta efter själv, så man kände sig som barn på nytt :).. Det var nog ingen som var vuxen i det läget :)..

I Helgen i det underbara vädret har man haft fullt upp kände mig inte ett dugg utvilad när jag vaknade vid
halv 6 i morse och skulle  bege mig till jobbet, så hade jag ju bytt till en 7-16 tur också som jag inte alls var sugen på idag, men få tänka på alla pengar man tjänar nu när det ha varit lite röda dagar :).. Var sådant farande i helgen, först till Kalmar, sen tillbaka till Karlskrona sen till Skåne sen tillbaka till Karlskrona igen sent på söndags kvällen så var ju bara att lägga sig i sängen så fort man kom hem igen så förklarar nog tröttheten man kände idag...
Var ändå en väldigt trevlig helg, roligt att träffa Johannes "Sida" som man inte träffar så ofta eftersom vi bor som vi gör, så man få ta vara på dom stunder man ses.

Idag har vi grillat lite kött här hemma hos oss, så trevligt i solskenet, vi var väl inte någon av oss särskilt piggelina, men vi fick en trevlig stund tesammans iaf.. =)..

---Jag förstår inte riktigt hur det blev såhär eller varför? Konstigt att det inte finns någon för mig på det viset längre? Vad är anledningen???... Tråkigt nog kan jag inte låta bli att ta åt av mig ändå om jag försöker låta bli!!!----


Vecka 21 är vi inne på idag är så roligt för nu rör det sig för fullt.. :)) åhh vad det gör mig lycklig detta lilla liv är i full rörelse där inne är helt oförståeligt :)... Det finns ingenting man kan jämföra denna känsla med ett lyckorus blir det varje gång iaf :)).. Blev så tacksam i helgen, min moster hade varit uppe i Ullared och hittat en massa grejer till vår lille baby.. Man blir tacksam för allt man få hjälp med, för det är så otroligt mkt man måste köpa, som man inte ens ha tänkt på. Så man får ta lite i taget... Tur man har så många som vill hjälpa oss!..
I morgon ska man till barnmorskarn är så lite man är där i början, men nu är det väldigt ofta man ska dit och kontrolleras. Så i morgon ska man dit och visa sin snygga utstående navel.. hahaha :).. Att man ska behöva ha den vackre navlen nu en väldigt lång tid framöver, plus baken som har blivit en PLUS PLUS SIZE :p.. Tur att man inte ha börjat svullna i ansiktet än iaf, så än så länge slipper man se ut som en köttbulle i nyllet :). Ja jösses det är inte bara magen som ska växa även andra delar följer med på detta äventyr.. Det man kan vara glad för är väl isf brösten som för första gången i mitt liv blivit fylliga och kan fylla ut lite klänningar och linnen hahah :).. Inte alls dumt :) Man få vara glad så länge det varar :)....

--I vecka 21 är kroppslängden omkring 20 cm och vikten ca 420 gram. Barnet kan suga på tummen eller fingrarna, kan knäppa händerna och skaka hand med sig själv. H*N kan reagera på starkt ljus och ljud men också på behaglig musik. Tänk på att dina barn nu kan känna smekningar och beröringar på mammans mage--



´Blivande föräldarna ♥

Nee nu ska jag återgåå till tv tittandet.. Trevlig kvälll....

///Saaaandraaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0