-Om du lämnade mig nu-

Det är verkligen konstigt hur mycket man kan tänka ibland, jag ha verkligen fastnat i en period där jag tänker på allt! Helst på hur allt ska bli i framtiden, på hur allt förändras, på hur allt var förr. Ibland tycker jag livet förändras lite för fort, man tappar en bra kontakt med vissa och få en bättre kontakt med andra. Är det dom eller jag som förändras?.. Blir orolig ibland att det är jag som ha gjort något fel eller är det meningen att det ska bli såhär. Man blir helt enkelt för olika efter ett tag och då kanske det inte längre kan vara som det var förr. Men vem står kvar i slutet.
Nu är jag och Johannes inne på vårt 5 år, det har verkligen förändrats rejält under den tiden ändå så kan det ibland kännas som att livet står på en och samma punkt och stampa. Jag tror jag behöver lära mig att det inte alltid behövs en förändring, utan att jag ska låta det ta den tid det tar. Dom säger ju att tillslut så blir allt bra ändå. Nu är vi allafall på väg mot en enorm förändring som är ett helt nytt kapitel. Kan inte sluta le när jag tänker på det lilla som ligger där inne och gro som ett litet frö, och bara vänta på att få komma ut till ett liv tillsammans med mig och Johannes. Lovar att jag ska göra allt för det lilla stycke, ska älska han/hon med varenda liten del av mig. Ska göra allt för att bli en bra förebild för mitt barn. Tillsammans ska vi blir en bra liten familj som tar hand om varandra vad som än händer♥

Nu följer en ny vecka av händelser, ja eller så mycket händelser blir det väl kanske inte. Ska iaf arbeta en hel del, sen ska man på föräldra gruppen för första gången på onsdag. Känns lite tråkigt att behöva gå dit själv utan Johannes. Men man har inte så mycket att välja på just nu. Man är nog lite mer "ömtålig" nu när man är själv känns som att allt är mycket värre än vad det egentligen är. Men det är bara att kämpa på istället för att lägga sig ner och tycka synd om sig själv, som annars brukar kännas som en lätt lösning.

Fyy vet inte varför jag sitter här inne framför denna 4-kantiga skärmen egentligen, när solen lyser för fullt där ute. Man borde egentligen passa på nu när det är fint, ska ju bli sämre nu i veckan igen.. :(. Få se om ja kan pallra mig ut, ha ju inte hunden nu måndag och tisdag heller för att jag jobba som jag gör, så fick ha lite barnvakt till honom som består av mamma och pappa. Så utan honom blir man ju ännu mer fastvuxen här på soffan :)...

Nehe om man ska försöka göra lite nytta först och främst få i sig lite mat tror jag...
Trevlig daag på er!!

///Saaandraaaaa♥

Bebisen VECKA 24

Den här veckan är din bebis c:a 21,5 cm lång från huvud till stjärt och väger omkring 540 gram.

Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossninen.


Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.

Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0