-socker-

Idag har jag verkligen inte gjort mycket, om jag ha gjort något alls egentligen! Har inte haft någon ork till något särskilt faktiskt. Var uppe tidigt i morse och begav mig till barnmorskarn. Skulle ju ha den "glucosbenämningen" idag. Det var fruktansvärt! Man skulle dricka ett glas med sockerlösning, kändes ungefär som det var 10000 sockerbitar i ett glas med vatten samtidigt som det var lite geleaktigt Fyyy säger jag bara. Plus att man fick ett glas vatten också och allt skulle vara nere inom 5 min. Väldigt hemskt när man inte ätit eller druckit något och känner hur halsbrännan plus det lilla innehållet i magen stiger en upp till halsen. Efter 2 timmar skulle man kontrollera blodsockret och se så man inte ha någon graviditetsdiabetes, men allt såg bra ut så var skönt att ha detta överstökat. Hade lågt blodvärde upptäckte dom däremot idag, så nu ska man få äta järntabl. ändå fram till förlossningen, får se om man blir lite piggare av det. Det trevliga man fick göra idag var att lyssna på det lilla hjärtat.♥ 140 slag var det idag, hördes så starkt från den lilla apparaten hon satte mot min mage. LYCKORUS
Allt såg så bra ut och jag följer den lilla kurvan till punkt och prickar så det känns ju väldigt skönt.

Johannes och jag har iaf gottat oss med lite tacos idag, min tanke var ju att vi skulle ha det som fredagsmys men lilla Johannes tjatade sig till att få äta det idag så jag fick ju vara så snäll och ge med mig=) Får väl hitta på något annat trevligt tills i morgon. Satt och funderade innan på vad man skulle kunna hitta på i sommar hade ju varit trevligt att åka i väg någon helg lr något och bara ro om varandra lite. Köpenhamn hade varit mysigt där finns ju en massa att titta på och hur fint är det inte att gå på ströget och strosa. Ja vi får se vad vi kommer fram till.

Nehe nu ska man gå tillbaka till det vanliga kvällnöjet TV!. ( Ligga och känna de små rörelserna i magen också♥)
/////Saaaandraaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0