Växer så det knakar...

Igår tillbringade man kvällen på Olearys med sina kära arbetskamrater, det var hur trevligt som helst. Så roligt att få se allla och få en massa goa skratt. Var ju inte igår man kunde gå ut och äta gott och även få dricka något gott också:).. Självklart var man lite orolig när man skulle lämna lille Mika en hel kväll men det skötte pappa Johannes något otroligt bra så jag hade ju ingenting att oroa mig för. Fick honom att skicka ett sms då och då så jag kunde slappna av :). Ikväll är det Johannes tur att få gå ut och ro om sig själv lite så idag är jag och Mika själva. Men det är lika bra man vänjer sig för på torsdag åker Johannes ut igen så då är det dags för 2 veckors ensamhet. Vi har ju haft sådan tur nu att vi har kunnat vara hemma tillsammans så länge så får vara tacksam för det. Får utnyttja mina vänner av lite sällskap kanske, känns som man inte hinner träffas lika mkt som man gjorde förr. Så var självklart lite extra roligt igår när man fick umgås med sina kära vänner! Det känns som något saknas så fort man inte hinner prata och ses på ett tag. Det är ju faktiskt något speciellt när man har en GirlNight :)

I fredags morse var vi och vägde vår lille tös nu väger hon 5020 helt otroligt var hon växer! Allt går så bra och hon är så otroligt snäll har faktiskt inte märkt av någon magknip eller något annat nu på ett par dagar. Barnmorskarn sa att jag kunde ge henne lite ersättning om det blir så igen men tycker det värka som jag börjar får ännu mer mjölk för fylls på något otroligt snabbt nu så är nog inget problem med det. Hon är ju så otroligt söt nu när hon börjar bli mer och mer vaken, hon sitter och prata för fullt i sin babysitter när hon inte vill vara i famnen :).. <3
Börjar bli lite stressad med dopet har inte beställt några kort än måste verkligen ta tag i detta. Blir lite besviken när jag vet att inte alla tycker att hon ska döpas,verkar som det är att jag har en "fel åsikt " om detta. Jag har tråkigt nog så lätt att ta åt mig av vad andra tycker.

Var i skåne några dagar nu i veckan och hjälpte Johannes bror och hans familj och flytta så nu hoppas jag det är slut på flyttar känns inte som man har gjort något annat. Men är ju roligt när man kan vara en hjälpande hand. Roligt att få vara där nere och umgås med Mikas farmor och farfar, blir ju inte så ofta vi ses är ju 2 timmar emellan oss. Hittade iaf ett par mini badbyxor till lilla Mika när vi var i Skåne så tänkte jag skulle åka till varmbadhuset någon dag och se om hon vill ta sig ett litet dopp!. :)..

Måste bara önska min favorit Fia lycka till på sina Tripp på tisdag åker hon till teneriffa och jobbar så vet inte när jag se henne nästa gång :(.. troligen så hinner jag inte träffa henne innan hon åker. Kommer sakna henne något fruktansvärt, man vet ju inte när man ser henne nästa gång ju.Men jag hoppas du får otroligt roligt Fia du gör helt rätt att fly fältet :).. Glöm inte mig och Mika bara :)..

Nehee nu ska jag fortsätta med min mysstund med min lille dotter!

//Saaandraaaa


Kommentarer
Postat av: Ellike

Klart flickan ska döpas snuttan! Det kommer kännas bra efteråt, och då har hon en bra grund att stå på tycker jag. Skit i alla andra odöpta som vill 'leva sitt efterliv utanför kykogården' Haha. Det kommer bli ett jättefint dop :)

2009-10-04 @ 11:04:12
URL: http://oomkullrunklig.blogg.se/
Postat av: fia

Tack för de underbara orden.. kommer inte att glömma bort er.. :D kommer sakna dej så himla mycket.. :D håll dej inne på msn imorgon kväll efter 8.. då kommer jag vara inne.. :D

puss älskar dej min underbara vän.

2009-10-05 @ 18:33:09
URL: http://sofiiafandrey.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0