1 månad och 7 dagar

Så länge har man varit mor till lilla Mika. För varje dag lär man sig att mer och mer förstå vad det är hon menar med alla sina ljud och sitt kroppsspråk hon har verkligen mycket konstigheter för sig:) Blev så glad i morse när hon satt där i sin babysitter och log en massa, då är hela dagen gjord! Då försvinner tröttheten som man fick känna på i natt, tror hon vaknade varannan timme och skulle greja en massa men känner mig ändå rätt pigg nu iaf. Nu ligger hon och sover igen så då få man passa på att ta igen sig lite. Denna dag blir det nog inte mycket gjort förutom de vardagliga sakerna. Skulle kanske träffa Helena en runda på eftermiddagen och det är ju alltid trevligt:)
Nu träffas man ju inte på jobbet heller så alltid roligt när man hinner ses en stund med vännerna sina.

I morgon bitti ska vi tidigt till Kalmar och hjälpa mamma och pappa att flytta så blir fullt upp hela dagen. Så bli att man stannar där och ha lite fredagsmys. Tycker det är så skönt att komma lite hemifrån, annars tycker jag dagarna blir likadana. Kan bara tänka mig hur det kommer bli sedan när Johannes åker igen. Har ju varit så skönt nu när vi har kunnat vara hemma tillsammans så pass länge. Nu har man ju alltid någon som ser till Mika när den andra gör något. Kommer nog känna mig väldigt ensam dom första dagarna men sedan lär jag mig nog leva med det också. Nu är det ju bara 2 veckor han är ute och det springer ju i väg väldigt fort. Nu tycker han nog själv det blir jobbigt att åka annars brukar han inte tycka det är något större bekymmer :).. Nu blir det nog lite pappakänslor:).. 

Nehee nu ska jag titta på filmerna som jag somnade i från igår så typiskt mig, dom som känner mig vet så väl att film är rena sömnmedlet för mig och nu när man har lite brist i sömnen så blir det ju ännu värre :) Verkligen jätte socialt gjort av mig på min Älsklings födelsedag:)..

///Saaandraaaa

Kommentarer
Postat av: Sussi

Kul att du börjat skriva igen =) Hur mkt väger hon nu? Tänkte du skrev att hon hade gått upp 1½ kg =)

2009-09-24 @ 13:26:25
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Sandraaa

Hon vägde 4410 när vi va på bvc förra veckan hur mkt väger Meja?

2009-09-24 @ 13:43:04
Postat av: Sussi

Tror hon väger kanske 4,6 nu eller ngt sånt. Sist vägde hon 4220 och det är 3 veckor sedan. Går upp lite sakta pluttan!

2009-09-25 @ 12:51:26
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0