- bakdaag

Fick finbesök av vännen Sara idag så då fick man ju slänga ihop en äppelpaj till gottegrisen och det var mycket uppskattat :), sedan hade vi inget bröd hemma som den skogsmulle som man är så kände jag att jag inte orkade ta mig till affären så blev att slänga ihop lite frallor så man ha till frukost i morgon bitti! Så en riktigt bullmamma har jag allt varit idag! Men man kan ju inte gå här hemma och släpa benen efter sig varje dag, hahhah jooo visst den dagen man har tid att släpa benen efter sig!! Mika har gjort mig lite smått galen idag, inte varit på ett super humör precis och varit full fart hela dagen, tror inte hon är stilla 2 sec neee det är hon verkligen inte!! funderade starkt på att ta på mig hennes rosa hörlurar och stänga ögonen bara för 1 minut för att fylla på energin/tålamodet igen! Det hjälper tyvärr inte alltid med kaffe för att lite snabbt få en koffein kick isf,hade jag idag behövt en hel kanna!! huuu jaaa Barn är inte alltid en dans på rosor ändå om man Älskar dom något obeskrivligt så orkaa man ju inte hur mkt som helst och sedan när man är själv hälften av tiden så är det bara att försöka ta 3 djupa andetag och börja om från början! Mitt lillee busfrö säger jag bara :) ♥

Vill ni veta vem som kommer hem inatt?? Min älskade FIAA varit borta i 7 månader tror jag det blir, varit och jobbat på Teneriffa! såå nu är hon riktigt efterlängtad saknat henne som tusan!! kan tänka mig att jag inte är den ända så det är väl bara att ta en köö lapp och vänta på sin tur!!=) men är glaaad att hon är snart här i sverige iaf så då vet man att hon är i min närhet igen och det räcker gott och väl det...


VÄNNEN MIN!!

tänkte jag skulle dela med mig av receptet på frallorna är såå gott så det tycker jag allt ni ska försöka er på!

5 dl havregryn
6 dl kokande vatten
25 g margarin
2 tsk salt
25 g jäst
2 dl kallt vatten
ca 14 dl vetemjöl

Häll havregrynen i det kokande vattnet. Rör ner margarin och salt. Låt det svalna till 37 grader. Lös jästen i det kalla vattnet. Rör ner gröten och häll i mjölet. Arbeta till en smidig deg. Låt jäsa övertäckt i 40 min. Baka ut bullar. Låt jäsa övertäckta på två bakpappersklädda plåtar i 30 min. Grädda ca 15 min i 225 grader. Vill du ha mjuk skorpa, så penslar du dom med lite vatten direkt när dom kommer ut och lägger över en bakduk.

sedaan på med lite ost och marmelad mummmmmmmmmaaaa :)))






a jag sätta mig tillbaka i soffan och ser vad den 4 kantiga bildskärmen framför mig har erbjuda för något trevligt att vila ögonen på i kväll.. glömde tala om att allt gick bra på 8-månaders kontrollen idag, var ju inte speciellt mkt till kontroll var ju mest så att hon hörde på båda öronen och att hon följde med riktigt med ögonen och det var ju inga problem hon är ju min dotter eller hur var det nu jag sa :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0