Ny vecka igen

Ja nu är det ny vecka igen och helgen är över, tiden bara går och går! Johannes har redan varit borta 5 dagar nu så börjar närma sig hälften :). ja man får tänka så annars så känns det som en hel eviget. Jag förstår inte hur jag överlevde innan när han var borta i 6 veckor, vad gjorde jag då?.. Man kan ju tycka att jag borde ha mer att göra nu när Mika finns i mitt liv men är väl att det kan kännas lite jobbigt ibland att behöva ta hand om allting själv är ju trots allt lättare när man är 2. Blir nog sen skillnad när man börjar jobba igen och man först ska i väg och lämna Mika på dagis sen jobba sen hämta igen och sen är det ju kväll igen. På ett vis så längtar man lite till det också lite mysigt att få komma till dagis och mötas av liten Mika som står där och väntar på sin mamma:D Vad stor hon kommer kännas då, helt plöstligt ligger hon inte i min famn längre och blir inte beroende av mig längre på samma vis. Bebistiden kommer helt plöstligt vara över och man kommer inte vara med henne hela dagarna. Ja tiden förändras!


 

Ja ni ser vem som har fått kamera igen:D Fick köpa min brors kamera för han använder den inte så mkt:) Så blev väldigt lycklig! Nu slipper jag köpa en helt ny, så nu kan jag fota min lilla ängel igen <3

   

Mika äter gröt! :) Så lycklig blir man av det:)

Får väl ta och berätta lite om vad man har sysselsatt sig med i helgen också, i fredags var jag hos Sara och hälsade på, var mycket trevligt! Satt och drack lite vin och åt jätte god köttfärsspaj och blåbärsspaj till efterrätt så man blev mkt uppvaktad! Sedan tillbringade vi resten av kvällen framför tvn. fast jag vet inte jag tror vi satt och tjattrade för mkt för hängde inte med alls på vad som hände på programmen:D Lr hur var det egentligen Sara?:)
Först innan jag åkta hem till Sara så var det ju babysimmet för 2a gången, blir så glad varje gång det blir fredag för det är verkligen jätte mysigt. Tror Mika och jag tycker det är lika roligt faktiskt:).. Mycket trevliga människor där också, alltid lika roligt att träffa lite människor som har barn i samma ålder man har massa saker att dela med varandra. Roligt att se skillnader bara på dom som är några veckor äldre, händer ju så otroligt mkt! Har hänt massa saker med Mika nu också faktiskt hon sitter mkt stadigare från bara förra veckan och hon har fått sin 1a TAND. Den har inte kommit upp än men känner att det är vasst där en av framtänderna ska sitta:).. Så nu kan jag inte låta bli att vara där och pilla hela tiden fast det verka inte göra henne något alls för det kliar väl något hemskt:).. Det förklarar gnällandet nu för tiden och lär väl hålla i sig så ett tag också kan jag tänka mig.



Har provat gåstolen också:)

Nu vaknade mitt lille pyre dags för lite middag nu då sen ska vi bege oss in till stan för att spendera lite till pengar :).. Idag blir det lite hemmagjord barnmat, testade att göra köttfärssås i går kväll som Sussey.blogg.se hade tipsat om på sin blogg och det var mkt omtyckt så tack för det :).. Så fick ihop några portioner som jag ha fryst in! Ekonomisk, i vissa lägen kanske:)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0