Dagarna går...

Här sitter jag och det är redan fredag kan inte förstå vart dagarna tar vägen, när Johannes är hemma är det precis som dagarna bara passera utan att jag hinner tänka på vad det är för dag över huvudtaget. Det är ju så det ska vara när han inte är hemma, men nej då går det så fruktansvärt sakta och man vet inte riktigt vad man ska fylla dagarna med. Jag fyller egentligen inte dagarna speciellt heller när Johannes är hemma men det bara få fort av någon av anledning när han är här kanske för att man har någon att prata med :).. Fast nu har jag faktiskt gjort lite saker, i Torsdags var jag Äntligen hemma hos Sara och såg hur hon hade fått det i sina nya lägenhet. Så det blev fika med en liten Semla, så nu´har jag redan hunnit stoppa i mig 2 semlor detta året, och jag förmodar att antalet kommer öka succesivt :).. Idag har vi varit och vägt den lilla bönan och hon väger nu 7590 g och är 67 cm lång jössses var hon växer, fast jag tyckte hon gick upp fortare när jag ammade henne men de ökar nog mkt fortare i början hon följer iaf kurvorna jätte bra så det är ju ingenting att oroa sig för. Efter det åkte vi hem en runda och plockade lite och gjorde lite mat, har gjort lite egen barnmat men jag kan ju säga att torsken var ju ingen höjdare enligt Mika dessa grimaser hon gav mig hade man kunnat betala för :D.. Så fisk får nog vänta ett tag till får testa med kycklig och kött någon dag istället. Så idag fick det bli lite hemmagjord grönsakspure idag istället och det var mkt mer populärt:D.. Fast tror det är efterrätten hon suktar efter varenda gång för då sitter hon med öppen mun och bara vrålar för att hon ska få mer och mer:D såååå underbar är hon!

Idag var det premiär på babysimmet också, var verkligen såå mysigt!! Mika verkada tycka det var väldigt underhållande, vi sjöng lite sånger,bubblade och testade lite olika grepp att hålla dom i vattnet. Ja det blir nog väldigt roligt att göra det nu varje fredag, en trevlig underhållning innan fredagsmyset:).. I morgon blir det en dejt med alla tjejerna också ska i väg och bowla och äta lite gott ska bli väldigt trevligt! Var länge sen vi umgicks bara vi tjejer, så det blir nog en underhållande kväll i morgon också!Så i morgon bli Mika hemma hos pappa, varenda gång blir man lika orolig måste nog ta och släppa lite på mina kontrollbehov vet ju att han fixar det men man blir alltid lite oroligt, det blir ju lixsom inte på "mitt vis". Jag måste nog lära mig förstå att han inte kan göra det precis som jag vill utan att han har sitt egna lilla vis att sköta Mika och det funkar nog precis lika bra:)... USch vad fjantig man är ibland!!

Ingen Kamera och ingen skiva funnen!!! åhhhh så drygt!!


Kommentarer
Postat av: Sara

alla tjejerna?.... snyft!

2010-01-22 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0