Ett mörkt Moln!

Jag vet inte vad jag gör för fel ? Varför ska jag drabbas med sådan fruktansvärd otur? Aldrig får man känna att livet leker och allt bara rinner på som det ska göra. Utan istället ska man behöva utstå med olika händelser av olika allvarlighetsgrader konstant hela tiden. På något vis ska det också alltid hända när Johannes är i väg så man har inte honom att lägga huvudet på och bara känna att det finns en till där som har det likadant.Nej istället ska man behöva stå på sina 2 ben och bara hålla skenet uppe och känna att detta löser sig också. Man har ju inte bara sig själv att tänka på nu längre utan jag ska ju ta hand om Mika också så hon känner en trygghet! Dom små liven känner ju så fort när mamma är ledsen eller arg och irriterad,främst på tålamodet som brister betydligt lättare. Trodde verkligen att vi skulle få åka i väg på en resa i April med mina vänner och min älskade familj, allt var klart skulle bara boka också men det sprack när den SATANS vattenpumpen går sönder. Självklart så gick den inte och laga utan man måste köpa en helt ny och självklart " all lag om jävlighet" så hade vi ju den dyraste pumpen. Vet att man ibland måste räkna med sådana saker när man bor i hus men varför just nu när man precis har fått en 3 person i familjen, då är det mkt pengar man bara se försvinna som egentligen kunde behövts till så mkt annat. Hade ju verkligen behövt denna resan nu för att få koppla av lite och börja om på ny kula men nej det blir bara att drömma nu igen!.. När ska detta vända egentligen??.. Hur mkt kan egentligen hända under 2 veckors tid funderar snart på att låsa in mig någonstans i 2 veckors tid nästa gång Johannes åker i väg bara för att försöka undvika alla dessa tråkigheter!!.. Neeee nog om detta orka inte tänka mer på detta!!

Häromdagen tog jag faktikt tag i lite framkallning av foto, samlade ihop från när hon var pytte liten och från dopet m.m är betydligt roligare att ha det som vanliga hederliga kort :).. Tänkte jag skulle sätta in det i ramar, album och i alla Mikas olika böcker. Nu när man är heltidsboende hemma hos mor och far så har man ju lite tid för sådant som man aldrig ta tag i när man är hemma. Ett litet ljus i allt mörker :).. Fick t.o.m 100 bilder helt gratis på Fuji Film kan man tänka sig att jag kan ha tur?? :P

Man saknar ju att vara hemma i sitt egna har ju inte varit hemma på 1 vecka nu och kommer ju inte hem innan detta är fixat heller som kommer ta 1 vecka till. Nu kom jag automatiskt in på tråkigheterna igen men allt blir ju så komplicerat, svårt att få in rutiner på lilla Mika nu också när man inte är hemma heller. Som tur är verkar hon inte särskilt påverkad bara glad och nöjd :D Hon har tur hon som än så länge inte behöver tänka på något annat förutom att äta och sova. Tror man hade det väldigt bra som barn och slapp allt detta som hör "Vuxen Livet" till! Nee man ska väl inte bara se negativt på allt, någon gång vänder det väl men än så länge ha 2010 inte varit en större HIT för familjen Andersson Pagmert.
Så glad att jag i mina ögon och hjärta har världens underbaraste familj man kan inte vara annat än stolt!♥

Nehee det får bli detta inlägget!

Ha det bra ///Saaandraaaa


Kommentarer
Postat av: Sara

Hjärtat! Du ska veta att du fixar det jäkligt bra ändå! Förstår att de e jobbigt nu men ljusare tider kommer även om de inte just nu hjälper att tänka så!! o dina vänner finns i vått o torrt! Hoppas vi kan ses snart, puss o kram Sara

2010-01-07 @ 20:20:49
URL: http://schneckan.blogg.se/
Postat av: mormor

Tänk framåt inte bakåt,jag tänker på dig hela tiden och tycker synd om dig,till och med släppte jag en tår i gå för din skull, du har Mika hos dig tänk så keamis mormor

2010-01-08 @ 10:18:14
Postat av: Sussi

fy så jobbigt. Vi var nära att inte komma iväg på vår resa heller eftersom mattias skitbil är sönder =( Trist när allt alltid kommer på samma gång med

2010-01-08 @ 22:22:08
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0