Godmorgon Godmorgon

Har varit vaken en timme och redan hunnit släppa ut hunden, plocka ut diskmaskinen, vikt en tvätt satt igång en tvätt, matat mika, bytt på mika och fått henne att somna igen, plus tömnt kattlåda och slängt sopor :D tror det handla om de kvinnliga generna :) för karlen min han ligger fortfarande och sover :).. Frukost har jag däremot inte hunnit stoppa i mig så det får jag ta tag i efter detta.. Trodde inte jag skulle komma upp ur sängen i morse tror klockan var 01.20 sista gången jag tittade, Lilla Mika var lite envis om man säger så, lr egentligen var det väl inte hennes fel hon var bara pigg helt enkelt.. Vi åkte ju ifrån Helena och Staffan typ vid 22 och då hade hon ju precis fått sista målet, hade varit i full gång hela kvällen fast på jätte gott humör så hon slocknade ju på 2 röda när vi satte henne i bilen. Jag hade en liten tanke om att lyckas få över henne i sängen utan att hon skulle somna med det sprack rätt fort, helt plöstligt hade hon klarvakna ögon:).. Fast jag la henne i sängen i försök om att hon skulle kanske fortfarande vara lite trött men ickeee hon låg och vände sig till mage om och om igen och bara låg och skrattade så vi fick gå ner igen och sättta på en film tills hon blev trött igen:D Så här satt vi mitt i natten och kollade på film med Mika pigg som en lärka :).. Men jag överlevde den natten också hon somnade iaf till slut efter lite mys och mat :)...

Idag tänkte jag att jag skulle göra lite egen barnmat faktiskt ska själva ha fiskgratäng med potatis så tänkte jag kunde ta väck lite torsk och göra lite Mika. Så det är upp till bevis nu om hon gillar sin Mammas mat :D Annars har hon många år framför sig att lida :D Hittade precis en sida med fullt av barnrecept, på krämer,bebisglass och en massa olika recept hmmm Intressant :D.. Ska jag nog ta och skriva av lite så blir det exprimentering (tror inte det stavas så) här hemma!

Ikväll tänkte jag och Johannes har lite filmkväll, tänkte vi skulle köra in till stan sen och hyra en massa filmer :) antar att det kanske smygs ner en liten godispåse också, inte i mina fickor då alltså:).. Har en stor godisgris här hemma, men vi nämner inga namn:).. Nu höll jag på att glömma, Det är ju faktiskt Mikas 5 månadsdag idag! 5 månader sen hon bestämde sig för att hon skulle komma ut :).. Ja dagarna bara går snart springer hon väl runt här hemma för fulla muggar! Gått så fort ju från att hon bara låg som en liten pinne till att hon rör varenda liten del hon har och vänder sig åt alla möjliga håll! Ska bli väldigt intressant och se vad hon väger på fredag är ju nästan 1 1/2 månad sen så lär nog vara några siffror till på den där vågen!
Nee nu tror jag att jag anar några fotsteg på övervåningen så nu blir det frukost för min del:)..
Ha en bra dag!!//Saaandraaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0