Hem Ljuva Hem

Gud så skönt att vara hemma igen och tillsammans med Hela min familj det kan verkligen inte bli bättre. Nu kan man börja se ljust på saker och ting igen. Tyckte t.om. att det var skönt att få städa här hemma och hur ofta brukar man njuta av det. Så både igår och idag har jag bara plockat en massa. Har försökt få lite ordning på Mikas rum, satt upp lite tavlor och lite väggdekorationer så roligt att pyssla. Ska inskaffa Mika en sänghimmel också så slipper man vara orolig att katterna ska hoppa ner i hennes säng på natten plus att det är lite mysstatus:D.. Mitt liv består bara av en massa mys just nu, så skönt med en massa hemkvällar med god mat. Ikväll blir det samma sak, blir att laga till lite tacos som är vår vanliga helg meny :).. Får väl försöka väcka min familj först för nu sitter den store bredvid mig och sover plus den lille ligger i sängen och sover Sötnosarna är helt slut:)...

Upptäckte idag att vi hade inneboende på vår altan Herr och Fru mus hade flyttat in i ett stort "plastskynke" vi hade liggande där. Dom hade byggt bo där med massa löv och grejer plus stulit fågel mat så det var fullt med frön överallt:) haha..Jag tyckte dom kunde fått bo kvar med Johannes och Rocky jagade iväg dom :).. Så nu får dom små stackarna bo under altanen istället :).. Ja så är det när man bor på landet man kan få besök av det mesta :)..

huuu börjar bli lite nervös när jag tänker på framtiden vet inte riktigt hur jag ska göra med mamma ledigheten till sommaren eller när jag ska börja jobba eller om Johannes ska vara hemma några månader i sommar, det är så komplicerat. Jag vill ju samtidigt spara lite dagar, det är ju roligt att ha när hon blir äldre också. Kunna vara hemma lite mer på sommaren o.sv. Vill ju iaf få ihop det så att jag och Johannes kan vara hemma ett par veckor tillsammans under sommaren så man kan hitta på lite roliga saker. Det är ju frågan vart man får dagisplats m.m också och då måste hon ju ha fyllt 1 år, kanske lite tidigt att tänka på men tiden går så fruktansvärt snabbt har ju redan varit hemma över 6 månader och dagarna fortsätter ju att rulla på. Ja man få ta sig en funderar!

Nu är babysimmet betalat så nu börja det den 22 jan. ska bli väldigt roligt :). Det tråkiga är att man få åka ända till Rödeby men det får det vara värt. Kan vara trevligt att ha en liten sysselsättning för det har man inte för många av. Om inte soffsittandet och tvtittandet räknas som en sysselsättnig :).. Skönt är det iaf:)

Får lägga ut lite bilder på Mikas lilla rum sen när jag kopplat in mobilen till datorn måste ju först installera programmet m.m och det hade jag ingen ork till idag!

Ha En Trevlig Lördag! ///Saaandraaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0