Hick Hick

nu sitter den lille här i knät och hickar för fulla muggar, efter har fått pure + efterrätt menyn fick bestå av lite biffstroganoff och persika\päron pure Mkt mumsigt enligt Mika :) Har inte tagit tag i att göra egen barnmat än så länge men burkmat funkar bra och hon tycker mkt om det så ingen stress här inte. Har kollat runt lite på lite forum för att kolla hur andras Matschema ser ut för de som är runt 5 månader. Så svårt att veta ifall man gå för fort fram eller för sakta men det skiljer ju jätte mkt men kan ju alltid få lite råd och tips och det är ju ingen brådska att ta bort flaskan ifrån henne än, lite svårt att veta det här med vätska bara destu mer man tappar avmed ersättningen. Hon dricker ju vatten men inte i några större mängder men deras mat ska visst bestå av mer vätska än vad våran gör så de ska egentligen inte behöva så jätte mkt vatten så behöver nog inte oroa mig för det. Ja ni mammor där ute förstår väl minsta lilla så blir man hyper :)...

Idag vandrar vi omkring i våra raggisar här hemma och bara ta det lugnt ( som alltid ), ska göra lite söndagsmiddag sen bestående av potatis, kyckling och hemmalagad sås mmmmm Det är såå gott med husmanskost!.. I morse fick man nybakat bröd till frukost, som Johannes stod och gjorde i går kväll så duktig så:) Idag har han plockat med tvätt och grejat här hemma för fullt tror jag ha fått en riktig liten hemmafru:).. Hade ju tagit kort på brödet men nu hittar jag inte skivan till mobilen, blir så arg vet ju att jag la den i vardagsrummet men nu är den helt försvunnen. Så tråkigt för man vill ju ta en massa bilder just nu. Blir väl att man få gå och köpa sig en billig digitalkamera istället när allt bara ska gå sönder och krångla.

Har flyttat över Mika till hoppgungan så nu står hon där och hoppa med ett stort leende på läpparna :) Herregud så söt hon e! Tycker hon nu annars i dagarna ha varit lite grinig och bara velat vara uppe i famnen men kan ju bero på att hon är förkyld då brukar det bli lite gnälligt men det är väl helt förståeligt.

Johannes Bröd :)

50 g jäst
1,5 msk salt
7,5 dl ljummet vatten
2 liter mjöl ( 1 liter vetemjöl och 1 liter rågsikt )

Ska jäsas 1,5 till 2 h sedan bakas ut till 2 limpor och sedan jäsas 45 min under bakduk.Först 225 grader i 10 min sedan 175 grader i 50 min efter det ska det penslas med kokhett vatten och sedan i avstängd ugn i 15 min. Mycket saftigt och gott! Lycka till!
///Saaandraaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0