Nytt år Ny design Ny gnista

Äntligen har jag fått lite hjälp med min bloggsida, blev verkligen en söt sida :). Tack så hemskt mycket Sussey!
Nu kan man få en liten ny gnista att börja skriva igen, det glädjer mig verkligen. Jag om någon behöver ju verkligen något att fördriva tiden med ibland. Just nu sitter jag och Mika fast i Kalmar eftersom Johannes fick med sig hemnyckeln ut på sjön av misstag, men han har skickat den så den kommer FÖRHOPPNINGSVIS idag! Är ju fruktansvärt synd om katterna som är inlåsta, som tur väl var gav jag dom mkt mat strax innan vi åkte. Men vill verkligen hem nu, ändå om jag vet så väl att när jag kommer hem och är ensam igen så kommer jag få panik för det men jag måste verkligen komma på något mer att fördriva tiden med. Gick ju mycket bättre förra gången han var i väg för då hade jag massa att pyssla med innan julen o.sv. ska väl försöka ha lite fantasi denna gången med och försöka fylla dagarna så gott det går. Har anmält Mika till babysim nu i Januari ska bli väldigt roligt så där har vi ju en liten aktivitet! Förstår inte vad föräldragruppen försvann man skulle ju bli kallad efter alla hade fått barn, har ju gått ett par månader nu sen dess. Hade ju varit roligt att få kontakt med fler som har småttingar. Kanske dyker upp fler det vet man ju aldrig :)..

Vet inte vad det är för ljud lille Mika har för sig hon ligger här och morrar och grejar. Det händer så mkt med henne just bara dom senaste veckorna har hon börjat plocka med allt hon får tag i plus att hon sitter jätte bra är fortfarande lite jobbigt att sitta själv bara för då lutar hon sig fram för att plocka med något annat! :) Eftersom jag slutat helt med amningen så äter hon nu gröt och få lite olika smakportioner. Försöker få in lite rutiner på henne men det är inte helt lätt. Just nu så:

Vaknar 8.00-9.00 Äter ersättning
Powernap på en timme
12.00 havregröt med pure
14.00-15.00 smakportioner plus ersättning
18.00 ersättning
20.00 ersättning
22.00-23.00 ersättning
Sedan sover hon hela natten

Vet inte om det ungefär är såhär en dag kan se ut för en 4 månaders bebis, men kan tänka mig att det är väldigt olika de är ju faktiskt små egna individer. Hade varit intressant och veta hur andra gör?  Det värsta är väl att hon somnar så sent har försökt få henne att somna tidigare men då vaknar hon efter en timme och vill ha mat och vägra sedan somna om. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det men det kanske kommer med tiden. Likadant att sova i sin egna säng , det tar en himla tid innan hon somnar där men sen när hon vä omnat gå det ju bra få nog försöka ha lite mer tålamod.
         Helt ny           Bara några dagar  

        Några veckor            En månad

       
         2 månader              3 månader

    
Eftersom min kamera har gått sönder kan ja inte lägga in från dagens läge, men få väl se om jag kan lägga in från mobilen istället kanske. Nehee nu får man väl sätta igång och packa ihop alla saker nu när det lille hjärtat ha somnat. ♥ 

Ha det bra! ///Saaandraaaa
   


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0