Tacksamhet

Har funderat lite på vad man ska skriva här för att det ska bli intressant för mig själv och andra att läsa, kan tänka mig att det inte är särskilt roligt att höra om min vattenpump t.ex. :) fast jag tycker inte det är särskilt intressant att läsa om Blondinbellas "dagens outfit" heller! Fast man är väl olika, tur det kanske! Tycker allt det är roligare att läsa om "vanliga" människors livssituationer. Måste ju säga att jag lär mig betydligt mer av det än att veta vilken väska som passa till den nya klänningen som sedan måste matcha till ögonskuggan som sedan måste glänsa extra med dom nya skorna osv. Är faktiskt väldigt glad att jag inte ha ett behov av detta, utan att jag kan vara glad och tacksam över det jag har istället. Det är väl klart att jag också älskar att shoppa jag är ju förgudsskull tjej :) men det är inte det som kretsar i mitt liv. Det som ger mig glädje är verkligen att jag ha skattats med världens finaste familj. När vi sitter där allihopa en fredagskväll och ha lite mys med god mat och bara myser ner i soffan och ser vår lilla dotter ligga där och sprattla så fylls man av en otrolig lycka som inte kan bytas ut mot några nya skor :)..

Nu har iallafall mina problem löst sig,tur att man har sådana underbara människor runt omkring sig. Blir förmodligen fixat i morgon så då har man rinnande vatten igen som de flesta människor :P.  Sen kommer min andra hälft hem på torsdag så nu rullar nog allt på som vanligt igen. Väldigt skönt måste jag säga. Har ju anmält Mika till babysim nu i januari så då hinner Johannes följa med på det första gången innan han åker igen. Få bara hoppas hon inte bli sjuk nu tycker hon har börjat hosta och snuva så vet inte om det är något på gång. Blir att inhandla nya badbyxor dom är mini små dom jag köpte för 2 månader sen men kanske inte så konstigt hon växer ju i massor. Det är såå mysigt men dom tjocka små låren hon fått, man vill bara klämma på dom :D Idag åt hon faktiskt upp en hel burk med Potatis och palsternackspure, hon verkligen älskade det! Hon satt med öppen mun hela tiden :D Har provat lite sorter nu ett tag och inte som jag har märkt iaf så har hon inte reagerat på något. Sen när man kommer hem igen och allt blir som vanligt får man väl försöka göra lite egen barnmat är ju så roligt att exprimentera lite. Tänkte jag skulle försöka få henne att lite risgrynsgröt på kvällen kanske med lite blåbärspure mättar nog lite bättre. Herregud vad jag tänker mkt :D

Idag  handlade jag en babygunga till den lille snäckan, hade inte handlat något för doppengarna än så tyckte jag fick ta mig i kragen och investera något roligt och det var ett lyckat köp. Hon tyckte det var väldigt intressant :D Få sätta in lite bilder sen. Hittade en pyjamas,body och lite strumpor på rean också sådana saker går ju som smör!

Jahaa tror inte det händer så mkt denna lördags kväll faktiskt blir nog fast i soffan här ska hämta bror min sen i Nybro, man får väl ställa upp så många ggr som han har kört mig. Nu får jag ta tag i min lille kräkis här :D♥
Ha det bra!! ///Saaandraaaa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0