Uppehåll...

Ja detta är första gången jag starta datorn på flera dagar, har verkligen inte tagit mig tid till det eller haft tid. Så fort man har satt sig i soffan så har det antingen varit något bra på tv eller har man helt enkelt inte orkat. Men nu har min andra hälft gett sig av på havet igen så nu har jag en massa tid igen.. Trodde knappt jag skulle komma i väg med bilen i morse när jag skulle lämna Johannes till bussen, var verkligen tur att vi åkte till Kalmar i går, för annars hade man väl varit insnöad nu!.. Fick iallafall en trevlig dag i går bara jag och Johannes, åkte och lämnade Mika hemma hos mamma först sen åkte vi in en liten runda till stan sen till modehuset och det bästa till sist IKEA så igår blev det en del pengar förbrukade men blev en massa trevliga saker. Har ju målat om i badrummet hemma väggarna var ju helt gula med en blå rand ovanför toaletten så tyckte det var dags, så blev ju självklart lite nya handdukar och mattor så blir nog mycket fint:) Köpte också massa ramar nu så det ska hem och greja med, så man får upp lite fina bilder på Mika :D

Detta fina blev det till vardagsrummet Plus lite gröna ljus och självklart en grön filt , tror jag köper filtar varenda gång jag är på Ikea, så har nog snart en av varje färg!.. Nemen detta tror jag blir fint till våren lite ljusare färger.

Denna färgen fick det bli i badrummet med matchande handdukar och ljus osv. Jag tror man kan shoppa halvt ihjäl sig på Ikea blir alltid mer än den listan man har skrivit. Blev ju lite grejer till Mika också hittade en badrock som blir bra att ha till babysimmet kanske är lite stor hon försvinner nästan i den men då blir hon inte kall iaf:)..När vi var på Modehuset hittade jag äntligen en overall också som passade jätte bra, tycker det är så svårt tycker vissa har varit för klumpiga eller fel färg eller bara konstigt material! Ska det vara såhär mycket snö hela tiden så lär hon väl få ha overall ett bra tag till. Ska bli skönt sen när värmen börjar komma så man slipper dra på henne massa lager med kläder. Blir ju väldigt omständigt så fort man bara ska gå ut en runda.


Jahaa vad har man gjort dessa dagar jag inte ha skrivit egentligen, I lördags var vi ju hemma hos Fridha och åt kina mat och sen gick vi bowlade, hade ju ingen bowling tur kan man ju inte påstå men var mycket trevligt iaf. Efter det var vi en stund på Olearys och satt och tjattrade om allt mellan himmel och jord. Tycker så mkt om att umgås med mina tjejer det ger en verkligen energi i vardagen. Tur att vi alla är likadana med samma sjuka humor det underlättar :).. I söndags blev det bara en vilodag och sen i veckan började Johannes riva ut i badrummet så har verkligen varit upp och nedvänt hemma. Det blev iaf ett fint resultat, man märker verkligen att Johannes tycker det är så roligt att ändra lite hemma han lägger verkligen ner sin själ i det han gör, så vet att det alltid blir ett bra slut resultat. Har en fundering att kanske måla om i sovrummet nästa gång han kommer hem. Lite i taget så får man sig nog ett riktigt fint hem:).. Tänkte jag skulle beställa mig lite väggtexter nu till vardagsrummet och köket har inte riktigt bestämt vad än men det är väl sådant som märks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0