Vankas Semlor

IDag har varit en sådan "vanlig dag" alltså tagit hand om allt som handlar om vardagsgöra, städ och tvätt osv. Kan ändå vara rätt avkopplande ibland är iaf oehört skönt när det är färdigt och man inte längre ser några Rocky tussar i alla hörn. Känns som man städar och plockar hela tiden men blir väl så när man har en massa djur plus en liten Mika som byter kläder x-antal ggr per dag:) Hon dräglar och spyr om vartannat blir skönt sen när hon börja äta mer och mer vanlig mat så det uppehör med detta kräkande. Rockys tussar och katternas alla hårbollar går väl inte göra så mkt åt så det blir nog att fortsätta städa såhär ofta. Hatar att har det smutsigt och rörigt omkring mig är nästan så man får lite ångest ibland när man inte hinner plocka undan men man får lära sig att vissa saker hinns helt enkelt i med när man har en liten snäcka. Man får helt enkelt prioritera bort vissa grejar.
Det är ju trots allt Mika som måste komma i första hand och det är ju det man vill göra mest, mysa med sin lille Tös!

Snart ska vi bege oss hem till Helena och Staffan och kolla på handbollen, alltid trevligt att umgås lite. Man hinns ju inte träffas för ofta. Så blir lite varma mackor, har faktiskt varit så duktig så jag ha redan förberett vårat pålägg blir en liten skinkröra med Creme Fraiche,purjolök,skinka,paprika och lite svart pepper sen in i ugnen bliir fruktansvärt gott!:D Sedan så vankas det visst Semlor också som Sötlöken Helena har gjort så det blir en riktig Gotti Kväll:D Plus trevligt sällskap! Skönt att komma lite hemifrån också! Säger jag som har längtat efter mitt hem i veckor, men nu har jag gått här hemma i flera dagar så nu kan man behöva en borta kväll:) 

Har fortfarande ingen kamera så kan inte lägga in några bilder, stör mig så på det! Missar ju massa roliga stunder på Mika att ta kort på men får väl ta med mobilen så länge så får jag försöka leta fram den där skivan någon dag snart!

Tänker på dig Rumpan ♥ ( Sofie ) du vet var jag finns!! Konstigt att man kan behandla en människa så fruktansvärt illa och ändå inte få något större straff, konstigt samhälle vi lever i!!! Man kan inte bli annat än förbannad!!

Sugen? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0