- som hon växer

Jahaa ddet var denna helgen, och vad har jag hittat på? Inte särskilt mkt egentligen umgåtts med familjen bara och självklart så fort pengarna kom in på kontot så var man ju tvungen att spendera lite! vet inte vad det var jag skrev för några inlägg sedan att Mika inte behövde fler saker för hon hade redan så det räcker och blir över men helt plötsligt när man stå där i affären så är det många MÅSTE SAKER som jag då tycker Mika måste ha :) Tur inte Johannes är hemma för då hade han väl blivit galen över alla mina inköp:) Finns ju hur mkt som helst till Mika inför våren och sommaren och som hon växer också så hinner jag knappt köpa kläder innan hon har vuxit ut det helst på längden! Var ju och vägde henne i fredags var väl typ 1 1/2 månad sen vi gjorde det sist och nu väger hon 8590 g och är 77 cm lång! Hon ligger långt över kurvan på längden och det har väl sina förklaring från pappans sida där alla är extremt långa så blir väl att hon kommer stå och titta ner på mig sen när hon blir äldre! Skönt att veta att hon följer alla kurvor då vet man ju iaf att hon får tillräckligt med mat o.sv. fast hennes ätande är det ju iaf Än så länge inte något fel på! Man kan ju verkligen säga att det händer saker med henne nu! Nu sitter hon ju helt själv och tar sig fram snabbt som tusan är bara en tidsfråga innan och kryper.. Igår så har hon börjat med något nytt ljud babababababababa dom säger att det påminner om papppa men tror jag väl då inte:) Det är väl klart hon ska säga mamma först:) det är ju jag som är hemma mest jU:D



Kravla upp i Mammas knää:)



Seee mamma jag kan sitta helt själv:)



P.s äntligen fått bild på två små tänderna :) det är inte ofta man lyckas med det!

Hon är ju såå charmig, var en runda på stan med Helena och Fridha i fredags och hon satt hela tiden och vinkade och låg mot folk så dom blev ju så lyckliga! Ett litet lyckopiller är hon verkligen!! Men man kan ju inte annat le när hon ger ett sådant leende!! Ibland kan man upptäcka att man själv sitter och le när man tittar på alla fina foten man tagit på henne.. obeskrivligt hur mycket känslor man kan ha för detta lilla liv! Ett guldkorn i vardagen!

Ny vecka i morgon då ändrats till vårtid inatt också så nu är det bara ljusare tider på väg, invigde min nya jeansjacka när solen var framme i fredags kändes inte alls dumt och Mika har ju också fått en jeansjacka nu så blir mamma upp i dagen:) ♥ väntar bara på den nya virkade vårmössan så är hon också klar får våren! Hittade ju en sådan söt scarf med kitty på och sen ett par jeans skor som ja som sagt inte kunde låta bli, men vet inte detta med skor på henne, hon blev inte särskilt glad när jag skulle ta på henne dom och kan lova att det var inte många sekunder dom fick sitta kvar men kanske är en vanesak förhoppningsvis! karlssons klister kanske skulle gå:P...  Är lite rädd att denna veckan kommer gå så sakta har ju inte ett dugg planerat får väl ta och träffa mina kära vänner lite så går väl dagarna framåt man kan ju hoppas på lite sol också så man kan vara lite ute.. Näste helg ska jag ju faktiskt jobba första gången på 7-8 månader tror jag det blir, ska faktiskt blir roligt! Passa på att gå in påskhelgen när det är lite mer betalt, skönt med lite extra pengar inför den kommande resan! Dröjer ju inte länge innan det är dags att börja jobba på "riktigt" igen så gäller att njuta nu den sista tiden..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0