- storstädning

Ja nu är man hemma igen med vatten inte dåligt det man lever på 2000 talet nu som alla andra:), har firat min hemvistelse med storstädning idag inte särskilt kul sysselsättning men det känns mycket bättre nu när man äntligen fått sätta sig i soffan och varva ner och känna att det är rent runt omkring.. Ändå om jag har hållt på hela dagen så har jag inte gjort allt som jag hade i min lista i huvudet i morse när jag tog fram skurhinken men en bit på vägen iaf, fick t.om. lite sorterat i garderoben men vet hur det kommer se ut om några veckor igen när man inte hitta något annat ställe att placera sakerna på så är garderoben en lätt flyktväg för saker att hamna på där syns de ju inte för tillfället :) Innan städningen var vi en vända på blomsterlandet, var ju så sugen på att plantera lite i våra blomsterlådor men Johannes tyckte det var lite för tidigt när det fortfarande ligger massa snö här ute men här är en som SUKTAR riktigt mkt efter våren nu vill ju göra allt för att skynda på det plus att försöka få det att kännas lite mer som vår men får väl vänta ett tag till, är ju trots allt inom snar framtid APRIL! Jag köpte iaf lite kryddväxter och lite andra blommor så fick bli lite hemtrevligt här inne istället...

   

  

fick ni en liten rundvisning:), Mina fina väggtexter också som snälla Sara har hjälpt mig med!

Inte lätt att skriva inlägg här i kväll, Mika är i full gång här hon kravlar runt överallt och drar i alla saker hon kommer åt! Nu är det dags för ett helt annat kapitel i Mikas liv! Hon har ju bara nu på kort tid börjat ställa sig i krypställning konstant hela tiden fast magen är fortfarande för tung:) Men det stoppar inte dennna lilla nee då hon ålar sig fram med hela kroppen och det går snabbt det med kan jag tala om! Hade ju jätte bra rutin på henne för ett tag sedan då hon somnade klockan 19.00-1930 och sov till klockan 7 ungefär fast går faktiskt upp tidigare för att få lite ensam tid på kvällen istället, men den rutinen verkar nu ha gått till spillo tycker hon har börjat uppfinna sina egna sovtider nu.. I går kväll tror jag inte hon somnade förrään klockan 22 men kom ju inte hem förrän på eftermiddagen och då hade hon ju sovit i bilen en stund men ändå.. Andra kvällar i veckan har hon inte somnat förrän 21-22 iaf och sedan vaknar hon vid 7 men istället för att gå upp på morgonen så har jag börjat införa en lite mysstund där på morgonkvisten, så ger henne lite välling och ligger och titta en stund på tv innan vi går upp och äter frukost och det verkar hon njuta av:) Ett extra plus i kanten är ju att hon nu dom 2 senaste dagarna efter en stunds kravlande faktiskt somnat om och sovit en timme och då har även mamma Sandra också tagit dig en powernap, sen känner man sig laddad för den nya dagens händelser...

Idag blev bilen också lagad så snart tror jag att saker och ting ska FÖRHOPPNINGSVIS förbli hela ett tag och slipper dessa oförberedda utgifter sådant njuter man inte precis av!! Ska bara hitta en tvättmaskin också få snart kan leva en normal vardag som alla andra! Ne nu för jag nog försöka ta i tur med min lille älskling som ligger och dra mig i armen..

 
ett leende på läpparna är inte svårt att framkalla hos denna
flickan!!



Här under bordet tillbringa min dotter mycket tid om hon får bestämma:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0