- telefonen i örat

Nu har man suttit och ringt en massa samtal, var tvungen att ringa till barnomsorgen och höra när man få reda på detta med dagisplats o.sv. behöver ju veta är ju redan dags att planera för att börja jobba igen så måste ha lite koll på läget. Blir ju lite problem om det inte skulle finnas någon plats för Mika på nattis dagiset, men det verkade inte alls vara några problem, dom försökte pussla ihop så gott det går. Kommer ju bli lite konstigt när Johannes är hemma 2 veckor då blir det ju inte att hon är där speciellt mkt så kommer ju bli lite hopp men det får ju lösa sig i den mån det går. Sen ringde jag chefen på jobbet och hörde ifall jag kunde jobba lite strö dagar nu innan man börjar helt, helst för att kunna spara lite föräldra dagar finns säkert tillfällen i framtiden då man kan vara i behov av dom. Plus att en extra slant i bössan är ju aldrig fel man blir ju inte precis rik av att vara mamma ledig men man får ju kärlek i utbyte istället och det kan man ju leva betydligt längre på:) Annars idag har jag fördrivit tiden genom att ta lite foto på mig och Mika så nu har man ett x-antal kort att framkalla igen. Hade tänkt och byta ut lite kort här på bloggen, så ha gjort lite svart-vita kort som ska ligga på framsidan. Snälla Sussi ska hjälpa mig igen jag förstår ju verkligen inte hur man gör, hade varit roligt om man hade kunnat vara lite mer teknisk ibland!

Blir så lycklig när jag titta på bilderna! Är så glad att jag ha fått en så oehört fin och frisk dotter! Hon är så underbar!! Obeskrivligt hur mycket detta liv betyder för mig!

Idag har det redan gått en vecka sedan Johannes åkte, känner mig faktiskt betydligt starkare denna gången har inte kännts alls lika tungt som dom andra gångerna kan ju hoppas att det blir börja bli bättre! Kanske bero på att det börja bli lite ljusare ute och att våren förhoppningsvis är på gång nu, då brukar man genast fyllas på med energi igen. Nu har det lilla livet vaknat låg där inne och pratade i sängen sen möts man av ett stort leende när man titta på henne:) Det ger en också väldigt mycket energi:) Skrev ju igår att hon inte gör mkt annat än äter och det har gett sin utdelning kan jag tala om, mamma hade beställt lite kläder till henne från H.M och tänkte ju det att 74 måste ju passa det var ju inte länge sen hon började ha det men ack så fel man hade. Visst hon kan ju ha det men det är precis, dröjer inte länge tills hon växer ut det så hade nog varit lika bra med 80. Planen var ju att hon skulle kunna ha det nu i vår och sommar men ska hon äta sådana mängder så vet i tusan:)) Glupsk som sin Far!




Var hos Ida en runda igår kväll och hon bara växer och växer! Det är ju bara 14 dagar kvar tills hon ska ha en liten bebis men tror garanterat att den kommer komma ut tidigare! Så roligt att sina nära vänner börja skaffa smått dom också. Vet att jag skrev det för länge sedan att jag tyckte även det var dags för dom att föröka sig och det ha då verkligen gett utdelning! :) Lilla Helena bara växer hon också så mysigt att se! Blir bara 1 år mellan våra barn eftersom den lille också ska komma till världen i augusti:) Så det är helt godkänt! :) Så detta året är det hennes tur att gå med den store magen mitt i sommaren det är jag då inte ett dugg avundsjuk på:) Har sagt att när vi ska ha nr 2 så ska det planeras så jag få gå över vintern istället. Vet att vi fick köpa en fläkt förra året, och den var då min bästa vän, hade nog dött av värmeslag annars:) Det är då inte bara en dans på rosor att vara gravid det har man få verkligen fått känna på! Nehe nu börjar det bli lunchdags för det lille livet!


Hann inte riktigt fånga henne när hon vinkade men nästan :)

Måste bara visa Idas fina mage, har fått tillåtelse :)

  

Ser precis ut som jag gjorde så måste vara en flicka där inne, men det får vi ju snart se!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0