- Tidig morgon

Ja nu har man varit uppe sen klockan 7 min lille tös har vänt på dygnet fast det är egentligen ingen nackdel eftersom hon nu äntligen har lärt sig somna tidigt på kvällen istället. Somnar ungefär vid 7-8 tiden och det är väldigt skönt att få en liten stund för sig själv på kvällen, hon håller ju nästan sig vaken hela dagen annars är väl nu på förmiddagen hon kan sova ca. 1 1/2 timme, gått väldigt snabbt från att sova flera timmar om dagen. Hon ändras verkligen hela tiden så roligt att följa allt som händer. Hon är full fart annars och är väldigt nöjd men så fort hon blir lite hungrig så blir hon väldigt gnällig, har verkligen fått en liten glupsk unge tycker hon äter hela tiden:) men det är väl klart annars växer man ju inte! Hennes matschema ändras konstant hela tiden men nu kan det väl ungefär se ut såhär:

7-8 Välling/gröt
10-11 gröt/välling-babysmörgås
11-13 Sova
12-13 Middag Matpure och fruktpure till efterrätt
15- Rån, välling, frukt lite gott och blandat!
17 gröt
19 Godnatt välling


Kanske inte är så mkt ändå men känns som man gör mat dygnet runt:) Tycker verkligen det finns dåligt med olika recept på barnmat, har kollat överallt. Funderar om jag ska beställa boken "Alternativ Barnmat", tycker det är så svårt har inte så mkt fantasi sen är det svårt exakt att veta vad hon få äta och inte står ju olika saker överallt. Gjorde lite makaroner och köttfärsröra innan, det vet jag att hon tycker om iaf:)


Igår var vi en runda ute hos "gammel" moster :), ännu en gång lyckades jag stoppa i mig en semla ska jag vara ärlig har jag redan tappat räkningen. Snart få det vara ett stop på det här gottee suget, hur ska jag kunna få motivation?? jag kan ha det några dagar men sen ger jag upp direkt när jag se kakfatet :P Blir väldigt imponerad på dig Sussi som klarar av det :).. En guld stjärna till dig! En annan får väl sitta här lite lönnfet :D när man är så matglad som jag!.. Tillbaka till besöket hos moster, hon plockade fram en massa gamla leksaker så Mika var i ett paradis var länge sen hon var så tyst som hon var när hon låg där med alla dessa grejer! Var nog himmelriket:)
Fick även lite kläder som Fanny och Frida hade haft när dom var mindre var i jätte fint skick så dom kommer nog bli väl använda.





Hon är så söt när hon lägger sig som en säl med både armar och ben i luften har ingen aning varför men hon ser väldigt hjälplös ut:)

Varning för bus=)

 - Jag ser något intressant

 - Nu ska vi stänga av tvn så ja kan få lite uppmärkssamhet

 - men mamma jag som är så söt, jag ha inte gjort något:D



Jaha solen tittar fram idag också, får nog bege mig ut en runda idag här inne kan man ju inte sitta hela dagarna. Blir ju inte annat än trött när man inte få någon friskluft. Får hoppas det är våren som lurar runt hörnet så man kan börja tillbringa mer och mer tid ute! Längtar verkligen så efter värmen så man kan hitta på lite mer saker nu känns det som man har helt slut på fantasi. Neee om man ska göra lite nytta innan tösabiten vaknar!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Tack :)



Jag kan fixa om bloggen om du vill, vill du ha samma bilder som sist eller andra? Har lärt mig lite mer nu sen jag gjorde den förra ju, så kan göra lite snyggare =)

2010-03-03 @ 12:48:19
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vill du göra det?? gud vad snällt! funderade lite på om jag skulle ha svart vita bilder och svart bakgrund.. sen lite ramar runt bilderna.. sen som d ha på din sida där det står info om dig:).. du har ju verkligen fått dina sida så fin!!..

2010-03-03 @ 13:11:00
Postat av: Sussi

Vilka bilder vill du ha då? Samma som sist? Annars får du maila över andra :)

2010-03-05 @ 23:52:58
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0