- tålamod

Har precis fått min lilla prinsessa att sova efter en dust på skötbordet, inte särskilt trevligt för er att veta men var nog bajss i hela badrummet!! hur lätt är det egentligen att byta en bajsblöja på ett barn som hela tiden ska vända sig på mage??? spelar ingen roll vad jag gör, försöker ge henne saker att pilla med så länge men inget annat är mer intressant än att vända sig på mage när mamma står där med svettig panna och försöker få rumpan ren!!! tålamod är något som behövs då!! Men hon blev iaf ren til slut så nu ligger hon och nana gott i sin säng! Hon är verkligen i en period där man inte vet hur dags eller hur lång tid det ska ta och lägga henne! Har alltid varit så lätt att lägga henne om kvällarna men nu en period så har det verkligen varit ett bök varenda gång, men det beror säkert mycket på vad man har gjort om dagen och hur mycket hon har vilat men det går väl i vågor som det mesta gör... Hon verkar iaf lite gladare och piggare nu och det gör en orolig mammas hjärta ett par kilo lättare!

 

Var på jobbet idag en runda och hämtade schema är ju trots allt dags för allvaret snart igen, rättare sagt 2 veckor får ångest jag bara tänker på det! För ett tag sedan tyckte jag nästan att det skulle bli lite trevligt att börja jobba igen men just nu har jag inte ett dugg lust med detta!! beror säkert på att det börja bli värme nu och vem tusan vill jobba då? men får väl stå ut dom veckorna sedan ska jag ju gå på semester så blir ju bara en mjukstart till att börja med.. får väl gå dit och plåga mina arbetskamrater lite dom lär ju ha saknat ihjäl sig efter förvirrade Sandraa:) Helena med sin store mage var ju på jobbet idag med ju, helt sjukt vad hon växer! växte verkligen jag så fort ? Hon är ju så fin med sin mage så det inte är klokt! men den lille krabaten ville inte röra sig i mitt sällskap, meen "den" vet inte vad som väntar kommer få stå ut med mig sååå mkt iaf :).. man kommer ju knappt ihåg hur det kändes när Mika sparkade och grejade där inne men det vaaar en fantastisk känslaa som gav en små rysningar :) jaa man kan ju undra vart den tiden tog vägen?

Fick faktiskt lite gjort igår kväll och ännu mer idag så kanske blir någon ordning i röran här hemma snart, men tycker det inte ta lång tid efter man rensat så har man helt plötsligt lika mycket saker igen?! ibland kan man tror att någon snor mitt kort i smyg och går och handla en massa saker som jag inte egentligen behöver, hade iaf varit lite lättare om jag hade haft någon att skylla på men är ju trots allt bara Jaag själv som är extremt duktig på att köpa saker som jag just dåå i ögonblicket tror att jag behöver men sen ligger det bara och skräpa här hemma.. jag hoppas det är fler som känner igen sig:).. fyllde en stor svart säck idag med en massa kläder som jag var och lämnade till erikshjälpen så har ju faktiskt gjort en insats idag! En liten guldstjärna till mig!! Kan se om jag kan försöka hålla mig till min lista som jag ha skrivit när vi ska till ullared nästa vecka, vet iaf vad mina pengar går till denna månaden men förhoppningsvis tjänar man en liten hacka på att bege sig upp dit! Ne nu ska jag se om jag kan göra lite mer nytta, fast inget plock utan ska försöka leta upp ett par nya gardiner till köket så lite internetshopping står på schemat inte såå jobbigt :)

 



Nadja lockar Mika med en banan :) haha


Kommentarer
Postat av: Malin

Min flicka är likadan. Det går INTE att byta blöja på henne utan att hon rör på sig så jag brukar oftast klä av henne och sätta henne i duschen om det är riktigt mkt i blöjan :) Så brukar hon sitta där och spola av sig, men det blir lite jobbigt att göra så varje gång.

2010-08-12 @ 12:20:34
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0